dimecres, 30 d’octubre de 2013

Delícies garrapinyades


Aquest any, per la Festa de la Tardor, els nens i nenes de cinquè hem fet un menjar molt dolç.
AMETLLES GARRAPINYADES!!!
Hi ha més d'una manera de fer-les però nosaltres hi vam posar:
Tres gots de sucre.
Tres gots d'aigua.
Tres gots d'ametlles.
Vam ficar una paella al foc i  vam anar remenant fins que el sucre es caramel·litzava i s'enganxava a les ametlles.

I ens van quedar, com podeu veure a la foto.
I aquesta tarda, a menjar-les.
Classe de cinquè




dimarts, 29 d’octubre de 2013

MARATÓ DE CONTES


             Poniegu, la princesa del desert




Ahir va ser  un dia força intens, al matí vam anar a "la Caixa" a fer un taller d'electricitat.

I a la tarda a explicart el conte als Peixets, a les Tortugues i a la classe de segon.

A la classe de música hem treballat uan cançó de bres, que hi ha dintre d'aquest bonica història.
En el següent enllaç es pot veure tot un seguit d'activitats. Clica aquí

Aquesta és una de les activitats que fem per la Festa de la Tardor.
Classe de sisè.


divendres, 25 d’octubre de 2013

CARDONA Mines de Sal

Abans d’anar a la mina de sal,  vam visitar un petit edifici on estaven les màquines que anteriorment es feien servir per l’ús de l’extracció de sal. Hi havia moltes màquines, com per exemple l’ascensor que es feia servir anteriorment.
Hi havia dos pous d’extracció “El san Alberto”  i “el  Maria Teresa”.
Hi havia dos ascensors que hi cabien un màxim de 35 persones , els cables eren molt  importants, també hi havia màquines per transportar la sal.
Penseu que la  sal pot tenir més de 10.000 utilitats. (Moltes més que amanir i conservar)
A Cardona se’n  troben tres tipus:
La sal comuna (clorur sòdic)
La sal potàssica (clorur potàssic)
La sal magnèsica (clorur de potassi i  magnesi)

És una visita molt interessant, ens va agradar molt i ens va ajudar per avançar en el projecte de la sal.


Martí B i Pau

dijous, 24 d’octubre de 2013

ACOMPANYEM ELS PETITS

En aquest inici de curs estem acompanyant els nens i nenes petits, cada dia al matí i sobretot a la tarda; els qui van amb autocar els portem del parvulari fins al pàrquing, hem de travessar tot el patí de l’institut. És una experiència molt bonica perquè els nens són molt divertits. També és divertit perquè et sents gran, portar el nen o nena que t’ha tocat és una gran responsabilitat i implica saber quan es pot jugar i quan no. Ens ho passem molt bé però també és una “classe” pel que ens aporta.
Martí Farré i Genis   

dimecres, 23 d’octubre de 2013

TALLERS ARTÍSTICS

Els tallers artístics ens serveixen per aprendre d’una manera diferent, treballem amb els de cinquè que ens serveix per avançar, a nivell de cicle i fer que ens entenem més bé. 
Hi  ha els tallers de dramatització, el de moviment i el de plàstica. Tots ens agraden molt però hem fet una enquesta i el que més agrada es dramatització. 
El primer dia de cada taller venen professionals a ensenyar els mestres com poden  fer algunes activitats i ens fan la classe a nosaltres . Treballem una manera d'expressar-nos i som una mica artistes.
 Ens agrada perquè aprenem moltes coses i  treballem en grup.

Albert i Marc S.

dimarts, 22 d’octubre de 2013

TALLERS MATEMÀTICA


Els  Tallers  de matemàtiques són uns dels tres tipus de tallers que fem, però aquests estan dedicats especialment a treballar matemàtica.
Ens dividim en tres grups, barrejant Cinquè i Sisè, i cada grup va a una classe. A l’aula de ciències, amb el Joan Ramon, a l’aula de Cinquè, amb l’Àngels, i  a l’aula de Sisè amb el Josep.
Fem diferentes activitats, com càlcul, receptes, fraccions, plànols , mesures o jocs.
Els fem dilluns a la tarda, fem  les activitats en grup; cada setmana canviem d’activitat.

Marina  i Paula


dijous, 17 d’octubre de 2013

The heart and the bottle


Avui he portat un llibre que explica una història semblant a "Bona nit, avi!!, és un llibre en anglès, amb unes il·lustracions precioses.
"Once there was a girl, much like any other", Hi havia una vegada una nena, com qualsevol altra; que algú important en la seva vida havia mort, i va decidir posar el seu "cor" dins una ampolla i ...
Clica aquí

Xao i Josep

Llegim amb els nens i nenes de Segon


Els nens i nenes de sisè cada quinze dies anem a fer l’estona de lectura amb els nens i nenes de segon. Consisteix en llegir-los un tros del llibre i que ells segueixin  llegint i si fan algun error corregir-lo.
Ens dividim en 3 grups per poder treballar millor, un grup va a la biblioteca, l’altre es  queda a la classe de segon i l’últim a la classe de sisè, i així no hem d’estar tots a la mateixa classe i tenim més espai i més tranquil·litat.
Els nens/es de sisè han de  portar un llibre o dos,  de la biblio, de casa ..
Normalment si el llibre és molt curt el llegim duess vegades i en parlem una mica. 

dimarts, 15 d’octubre de 2013

Com fem els llits dels peixets?

Quan els nens de la classe dels Peixets se'n van a dinar a les 12:30,  nosaltres -la classe de sisè- anem a fer els llits per a que puguin fer la migdiada. Ajudem  la Cristina.
El que fem és agafar el llits, desplegar-los i col·locar-los amb cura per la classe.
Desprès treiem de  les caixes els llançols  i comencem a ficar-los al lloc de cada nen i nena.
Cada dos setmanes canviem els encarregats.


Recordem que tancaven els llums, baixaven les persianes, quan tornavem de dinar tot estava fosc;
ens tapàvem i dormíem.


Marc G, Adrià F i  Ivan B



diumenge, 13 d’octubre de 2013

Giving is the best comunication

L'altre dia a la classe de  ciutadania els nens i nenes de sisè vam veure  un video molt bonic. Tracta d'un nen que necessita medicaments per a la seva mare que està malalta, es troba en una situació molt complicada i un home que fa de cuiner l'ajuda, i passats TRENTA ANYS...
 És el cuiner i amo del restaurant qui es troba en una situació molt més complicada.



Aquí teniu el video i una vegada vist podríeu deixar el vostre comentari.
"Donar és la millor comunicació"

Martí Bordes