dijous, 20 de juny de 2013

Esmorzar comunitari de sisè

Avui hem compartit esmorzar:  coca i xocolata i begudes incloses. De coca i xocolata n'ha quedat per als i les mestres però les begudes,......
Bon profit!


dimecres, 19 de juny de 2013

Aquest curs

Podeu llegir el que pensen les i els de sisè d'aquest curs que s'acaba clicant aquí

Parelles lectores de sisè i segon

Aquesta setmana hem pogut gaudir de la darrera lectura compartida entre els nois i les noies de sisè i les nenes i nens de segons.
Mireu quin goig fan!
És un gust veure com els vincles entre gran i petits es van enfortint.
Esperem que el curs vinent puguem continuar gaudint d'aquestes estones de lectura compartida, totes i tots sortim guanyant.

divendres, 14 de juny de 2013

Darrera assemblea del curs

Avui hem fet la darrera assemblea del curs. Hem parlat de: - la festa de la Primavera - el curs en general Hem parlat del menú, dels inflables, del temps, del partit de futbol, .... els delegats del cicle superior portaran la nostra opinió a la reunió de delegats i delegades amb el Gerard. També de com ens ha anat el curs, per a uns un cicle nou i per altres el darrer a l'escola. Hi ha hagut de tot, queixes, emocions,....

divendres, 7 de juny de 2013

Revista

La darrera presentació dels tallers de llengua. Si voleu veure la darrera revista Esperem que us agradi!

dimecres, 5 de juny de 2013

Sortida a La Mitjana


Sortida a la Mitjana

A la  Mitjana  vam fer moltes coses: Estudiar les adaptacions, els ecosistemes, veure diferents arbres, plantes i animals, estudiar els macro invertebrats i per últim els peixos. Però les coses s’han d’explicar amb més detall i això farem.    

El dilluns 13 de maig, vam anar a la mitjana. Vam arribar al col·legi a l’hora normal i a fora ens esperava l’autocar, hi vam pujar i ens va portar a la mitjana. Allí ens esperava la Maria Jose, l’Albert i el Genis (professors de la Mitjana). Primer tots ens vam presentar i després ens van donar uns dossiers de la Mitjana, ens van fer unes preguntes (que gairebé no vam poder respondre) i per fi va començar l’excursió. Vam anar dins del bosquet, la Mitjana, i vam començar a omplir una taula on haviem d’anotar un animal o una planta: el nom científic o el nom comú, l’hàbitat, característiques morfològiques i per què els hi podien servir:

Canyís: és una planta que al tindre les arrels sota de l’aigua, les seves arrels no poden respirar per això teéun forat a la tija per on entra l’aire per a que li arribi a les arrels.

Xop: es un arbre de fulla caduca que te unes fulles molt amples i grosses perquè li sobra aigua, a la tardor per les fulles perquè a l’hivern no es congeli.

Teixó: el teixó és un animal que fa unes teixoneres amb les seves ungles llargues, fortes i afilades.

Tamariu: és una planta que esta adaptada als terreny salins i que té les fulles molt petites perquè la sal dona set, i així pot passar amb poca aigua.

N’hi havia molts més.

Vam anar a esmorzar i en acabar vam fer un taller amb els prismàtics, en el que s’havia de trobar animals que viuen pels cantons del riu. Nosaltres només vam veure un mascle ànec coll verd molt divertit. A continuació vam pescar macro invertebrats, al mig del riu, vora el riu i a una petita bassa (on n’hi havia més era a la bassa).

A l’hora de dinar vam fer una pausa on la majoria vam menjar un entrepà i després a jugar una estoneta.

En acabar vam entrar al laboratori on vam examinar els macro invertebrats. A la majoria els van sortir uns barquers petits o bé, una puça d’aigua. Per finalitzar l’activitat del dia vam disseccionar un peix (truita) vam treure-li tots els òrgans, també estudiàvem les seves característiques. I  finalment tornar just a temps per recollir els petits (just a temps).    

Roger M.